21/5-10-Dressyr på Hanny

Idag red jag dressyr på Hanny. Jag har ju det så lyxigt att både min hopp och dressyrsadel passar på henne, så jag tog dressyrsadeln idag. Jag lånade också Mias pelhambett, men red på dubbla tyglar för att få lite känsligare hand än man kan få med delta. Som ni vet ogillar jag att bettsla upp, men jag rider hellre på pelham och är fin i hjälperna, än att behöva dra i henne på gummibettet. Hanny skötte sig ganska bra, men var lite tjaffsig i munnen, det berodde nog på att hon tyckte att det var lite jobbigt när jag kom åt henne. Red lite övergångar, volter och skänkelvikningar, hon behöver verkligen träna på alla delarna! Speciellt volterna, hon skjuter verkligen ut bogen, haha. Men hon är väldigt mysig att ha o göra med, det är huvudsaken! Hon går i en bättre form nu, om man får kalla det form, men jag försöker att låta henne gå ganska öppen, vill inte att hon ska lära sig att krulla ihop halsen och släppa bakbenen, hon är slarvig så det räcker med det där! Mamma som fotat lite. :)






 


Kommentarer
Postat av: Mia

Fina bilderna blev. :P somnade i soffan det var därför jag inte svarade ^^

2010-05-21 @ 20:51:28
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Karolina

Den går ju jättefint :P du är ducktig

2010-05-22 @ 10:25:57
URL: http://swisher.blogg.se/
Postat av: Karolina

Den går ju jättefint :P du är duktig

2010-05-22 @ 10:26:47
URL: http://swisher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0