13/5-10-Markarbete med Hanny

Idag red jag Hanny för första gången, och jag förstår vad tjejen som äger henne menar med att de haft lite problem. Hon var väldigt arrogant, och brydde sig framför allt inte mycket om bettet. Hon är dock inte elak, utan det är bara det att hon springer ifrån arbetet. Jane berättade att hon kunde bocka lite också, vilket hon gjorde i skritten (lol?) och lite i traven, men jag sa åt henne ordentligt, sen var det lugnt med det. Försökte öva mycket på övergångar, halter och så vidare, och i slutet var hon mycket bättre. Vi hoppade ett lågt stockhinder också, och hon var väldigt positiv och fin att hoppa! Tror att hon kan bli riktigt fin med lite träning! I nästa vecka kommer Jane och rider ut på henne med mig och Nico, skoj skoj! :D










 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0