Sammanfattning, ännu en gång

Ja, jag är dålig på att uppdatera (fick påbackning av en liten läsare förut, haha! ;) självfallet ska jag skriva om ditt önskeinlägg ikväll mickan!). Tänkte dra ihop det lite snabbt här i alla fall, så ni vet vad jag haft för mig!

Lördag 5 Juni
Red dressyr mot markarbete på en totalt sjövild liten häst, haha! Kämpade hela passet med att försöka reglera honom i galoppen, han var som en kanonkula hela passet, vilket ju både är bra och dåligt. Framåt slutet lugnade han sig dock och lyssnade bättre.

Söndag 6 Juni
Red ut med Amanda på hennes fina ponny Havanna som jag hjälpte till att "sitta in" för några år sedan. Vi skrittade bara för att Havanna var lite ojämn, men det gick bra. Nico var fortfarande vrålpigg, och bockade till ordentligt några gånger, han börjar få temperament den där tokhästen!

Måndag 7 Juni
Red bort till Myra och red lite dressyr/markarbete igen. Tyckte att Nico skötte sig ganska bra, men var väldigt kantig i formen och inte jätteföljsam i svängarna, kändes som att han gick och fuskade lite. Tror dock att det berodde på att han var så vrålpigg, för att när jag "galopperat slut på honom" så var han mycket lugnare och mer avslappnad, tror att han behövde springa lite!

Tisdag 8 Juni
Red ett rent dressyrpass i dressyrsadeln (!!!), det var ett tag sedan! Gick faktiskt väldigt bra, så det var roligt. Red mycket öppna/sluta, skänkelvikningar och fram/bakdelsvändningar, och i slutet så tyckte jag att Nico var väldigt uppmärksam på mina hjälper, och verkligen tänkte till, vad är det nu hon vill? Övade lite på byten också, och det gick bra det med, de börjar sitta bättre och bättre!


Jag och Havanna en av de första gångerna jag satt på henne, 11/5-08


Havanna och min förra häst Novadime, de var som ler och långhalm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0