På Landet-festivalen!

Ja, jag var ju lite delaktig på ett hörn i festivalen, så jag var på plats lördag och söndag. På lördagen hade vi med oss Pilo, som Mia och Johan körde i raskavalkaden, och på söndagen red jag ju ardennergaloppen på Pilo. Mia red även Pilos pappa Piraten, så det var skoj! Kommer en hel massa bilder här nu, håll i er!

LÖRDAG 5 JUNI

Mia och Pilo har lite taktiksnack innan kavalkaden!


Mia, Johan och Pilo i kavalkaden.


Ekipaget igen.


Haha Mia har lite svårt för att vara seriös två timmar i sträck!


Superlycklig över deltagarrosetten!


Jag och Anton på festivalområdet. Vi har spetsat in oss på kossorna
efter att ha kikat på alla fina smådjur. (Observera Gotte-Klaras
påsar med vaniljmunkar, nomnomnom!)

SÖNDAG 6 JUNI
Foto: Amanda Blom

Dagen med stort D, ardennergaloppsdagen! Jag och Mia värmer upp.


Värmer lite mer, Pilo, som är riden i tre veckor, han var skitcool hela dagen,
Piraten däremot var lite mer hispig, men han skötte sig absolut bra ändå!


Skulle kanske inte sagt något om att Mia inte kan vara seriös, haha!


.... ja. Bra där Klara! (undrar om modellagenturerna flockar sig nu?!)


Mia och el Pirato!


Gillar Piratens krigsmålning för övrigt, haha!


Jag och Pilo kikar in på banan. (jag i alla fall)


Supertaggade!


Funderar över lämplig taktik, och fasas över motståndarna som började
skymtas i fjärran. Något mer slimmade, något mer tränade. Hm!


Mia och Piraten.


Hela gänget i full fart inne på banan. Vi kom placerade i ordning som
på bilden, haha. De andra var lite mer vältränade än vad jag och Mia
lyckats bli på vår korta tid med pållarna.


Jag och Pilo inne på banan, kanonglada!


Fortfarande i full fart!


Vänder efter mål, för att galoppera tillbaka!


På väg att dra igång på tillbakavägen.


Mia och Piraten på väg tillbaka. Full fart!


Jag och Pilo.


Jag och Mia i ett internt lopp på hemvägen, haha.


En bild som Kjell Hedvall knäppte på Mig och Pilo.


Även den här på Mia och Piraten har Kjell Hedvall tagit.


Måste säga att ardennergaloppen absolut var något av det roligaste jag gjort i hästväg, verkligen helt underbart skoj! Hoppas på fler tillfällen!

Kommentarer
Postat av: Frida

ja, jsg har varit inne och läst din blog igen. jag erkänner.

Fasen va ballt å dundra fram på en sån stor köttklump :D

2010-06-08 @ 12:07:03
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

haha ja han gör verkligen det xD

2010-06-08 @ 15:43:55
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: mickan

Jag brukade läsa din blogg hela tiden, men nu har du så dålig uppdatering så nu är det inte kul -.-

SNälla kan du inte bättra dig!? :D<3

2010-06-09 @ 09:10:00
URL: http://fudges.blogg.se/
Postat av: Emelie E

såg riktigt roligt ut ! Dessvärre stod jag på andra sidan banan och fick bara en halvkass bild på er in i kurvan ^^ men förstår att du hade grymt roligt ! :D

2010-06-13 @ 18:35:40
URL: http://livetsommirakel.bloggplatsen.se/
Postat av: Julia

men vad roligt med ardennergalopp!! nu blir jag ju avis :D

2010-08-01 @ 14:43:09
URL: http://broddnyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0