9/6-10-skritt och galopptur

Idag red jag Nico en sväng i skogen, det förtjänade han efter att ha jobbat så bra igår! Tog veckans galopprunda, så jag skrittade till travbanan, galopperade på den nya sandvägen i skogen, sen ett varv på rundbanan och rakbanan ner, sen skrittade jag nästan hela vägen hem, och galopperade över ett fält, och sen skritt sista kvarten hem. Brydde mig inte ett skvatt om var han gick i formen idag, utan lät honom sträcka ut och springa lite. Jag upplever det som att han blir väldigt mycket härligare att ha och göra med efter sånna här turer, jag tror att han är en häst som verkligen behöver ta ut sig någon gång i veckan för att inte lägga energin på att hitta på rackartyg! Han skötte sig i alla fall jättebra, och imorgon blir det nya dojjor och efter det ett dressyrpass. Hanny får gå i skogen på kvällen, ska rida ut med Amanda på Havanna.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag tror alla hästar behöver skrota runt i skogen emellanåt utan en massa krav på sig mer än att hålla sig i skinnet ;-)

2010-06-10 @ 09:40:55
URL: http://saraconnemara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0