20/6-10-dressyr + 21/6-10-uteritt

20/6-10-dressyr
Jag red bort Nico till banan och red lite dressyr. Han skötte sig helt okej, men han var ganska spänd och ville inte riktigt slappna av och jobba rätt. Försökte rida mycket serpentiner och volter, skänkelvikningar, öppnor och slutor, och i slutet av passet så red jag lite bak och framdelsvändningar för att renodla mina hjälper, och även få honom uppmärksam på vad jag vill med vilken hjälp. På det stora hela tycker jag att det gick bra, fick till några riktigt bra övergångar mellan trav - galopp - trav, vilket är det som vi egentligen har svårast för.

21/6-10-uteritt
Nu har ridskolehästarna kommit, så jag, Mia och Helen var ute på en tur i skog och mark. Nico var jättejobbig hela passet, eftersom att jag inte får ligga först för Mia, och det är inget som uppskattas av min gode herre, speciellt inte när inte Mia får fart på Lucky Boy, så att han galopperar så långsamt att Nico knappt orkar trava i den farten, haha. Blev endel studsande och bockande, fast hans favvo var nog galoppera på stället och vara sur. Fick till några riktigt fina byten i galoppen dock, i första galoppen, innan Nico förstått att det skulle gå så lusigt hela passet. Var gaaaanska slut i armarna när jag kom hem kan jag säga, för i det läget är det lögn att försöka bromsa honom med sätet, tyvärr. Men det är ändå trevligt att ha sällskap igen, så han får vänja sig!

Kommentarer
Postat av: frida

sv: åh vad roligt, dom vill jag jätte gärna se! min mil är [email protected] :)

2010-06-23 @ 12:12:40
URL: http://ponnyochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0