10/6-10-uteritt + förra ridpasset

Hanny fick skor på fötterna, så äntligen kan jag börja rida ut! Igår red jag ut med Amanda på Havanna igen, och det gick jättebra, bara det att Hanny är så sjukt hård i munnen. När man ridit henne i några dagar bättrar det sig, men står hon sen ett tag så tar man några steg tillbaka. Nåja, jag tvekar inte på att det kommer att vara löst till hösten. Hon skötte sig i alla fall jättebra så länge Amanda och Havanna var med, vilket är huvudsaken, eftersom att jag följer med som stöd, då är det ju bra om hästen håller sig i skinnet!

Ridpasset innan kommer jag inte riktigt ihåg vilken dag det var, men jag red i alla fall dressyr, eller ett tappert försök till dressyr. Hanny var riktigt istadig och hård i munnen, hon faller ju tillbaka lite när hon står som sagt. I övrigt gick det bra, men både hon och jag var lite sura och svettiga i slutet, haha. En riktigt bestämd tant det där! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0