10/6-10-hoppning

Skrev ju att jag skulle rida dressyr, men kom på att jag ville hoppa en gång till innan clearrounden på söndag, så det fick bli igår, eftersom att Mia kunde komma och hjälpa mig då. Skulle egentligen lagt in det här inlägget med en gång igår när jag kom in, men vi har hållt på att bygga om min dator, och det ville sig inte riktigt när vi fått allt på plats. Men nu är den vattenkyld, och med nya fläktar, grafikkort, nätagg och moderkort, så är den både snabb och tyst, prima! Hursomhelst, hoppningen var det.

Nico var riktigt ful i början, typ fulstoppade vilket han aldrig brukar göra. Blev riktigt förbannad på honom, så han fick sig en omgång och efter det var det färdigdiskuterat och han hoppade helt okej. Känns ändå helt okej inför söndagen, men jag kommer nog att dra på mig några rivningar tror jag. Har svårt att hålla ihop honom ordentligt, så han blir gärna väldigt flack för mig, vilket ju inte är så bra. Men det är en rutinsak och jag bryr mig inte ett dugg om att han river just nu, huvudsaken är att han hoppar och gör så gott han kan med de förutsättningarna han får, jag har svårt för avstånd och lägger honom inte alltid bra.


Hans nya frisyr är outstanding vill jag lova!


Första gången jag fick över honom efter en lång rad fulstopp.
Har för övrigt börjat bita mig i läppen igen, jag som just slutat. Ärsh.


Första hoppet över det hindret också tror jag. Det fick sig också några
stopp, så tillslut travade jag över och tvingade honom över. Dumma
lilla häst, han kan ju egentligen.


Han har blivit så slarvig med frambenen på sista tiden, får väl börja
hoppa studs eller något. Problemet är att mina bommar är lite för lätta,
så han märker liksom inte när han slår i dem, eller så bryr han sig
bara inte.


Första språnget över det hindret, det var visst också läskigt,
men han stannade inte i alla fall, haha.


Hade den här bilden varit tagen en halv sekund tidigare, hade den
ju varit underbar, för där fick han med sig benen, men han har hunnit
släppa det ena redan här, eftersom att vi är påväg ner. Duktig i alla fall!
Stannade ingen gång när vi höjde upp hindren, det var de små som
var lite farliga!


Släpper som sagt benen något fruktansvärt... Tips, någon?!


Den här bilden tyckte Mia var sportig, så den fick väl följa med, haha!
Ser så roligt ut, för det ser ut som att undre bommen är markbom,
men den sitter ju på 50, haha.


Fina lilla Nico <3


Det trodde jag nog inte när jag köpte honom, att jag skulle kunna
hoppa en meter på honom, även om det egentligen inte är högt. Men
jag var säker på att han var min skogshäst, så det kan bli va?


Fina, fina Nico! <3


Söthästen! <3 Det där är för övrigt mina första ridbyxor någonsin,
säger ju att jag slutade växa när jag var 10 eller något sånt.


Nicopicobus <3


Lite svårt att vara seriös va, Klara?


Fina du <3

Kommentarer
Postat av: Linnea

Som jag gör på min ungponny så stretchar jag varje gång jag ridit, ibland före också.

Efter jag stretchat böjer jag frambenen så högt upp jag kan och håller där i ca 10 sek och sedan släpper ner dom. På så sätt får dom bättre hoppteknink :)

2010-06-15 @ 15:25:20
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0