207/10 - Löshoppning Hanny

När jag hade ridit Nico hade jag inte jättestor lust över till en häst till, så jag och Mia bestämde att vi skulle löshoppa de som var kvar. Vi började med Lucky Boy, men honom tar vi i ett annat inlägg. Efter honom var det Hannys tur, och hon skötte sig väldigt bra och hoppade fint. Hon rev någongång på 120, och det blev ett stopp, men inget allvarligt. Hon har en sån otrolig spänst den där ponnyn, och hon taxerar helt perfekt. Hon har däremot ingen vidare teknik, men jag tror att den skulle gå och träna upp väldigt mycket. Hon tycker att det är superkul att hoppa och gör alltid sitt bästa, man kan aldrig få några fulstopp eller slarvrivningar, hon är rädd om sina ben och otroligt klok på hinder. Hade kalaskulan inte varit där, och hon vore riden riktigt bra i ett par år, så tror jag säkert att hon skulle kunna löshoppa 140-150, utan tvekan!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea Johansson

hej nu kan du följa min blogg för det är jag som tar hand och tränar semlan (om du vill såklart !!)

aå jag kommer blogga om henne och om andra viktiga saker :)

komentera gärna :)

2014-02-19 @ 21:47:10
URL: http://linneadensnea.blogg.see
Postat av: Linnea Johansson

ojj vi kallar henne för semlan men hon heter igentligen hanny :)

the same horse!!

2014-02-20 @ 07:44:22
URL: http://linneadensnea.blogg.see
Postat av: Linnea Johansson

vi lallar heenne för semlan fast hon heter hanny

2014-02-26 @ 21:38:47
URL: http://linneadensnea.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0