10/7-10 - 11/7-10 - Sammanfattning Nico

1 0 / 7 - 10   -   D r e s s y r
Red dressyr barbacka på Nico, han kändes fin. Han är verkligen en helt annan häst att rida barbacka! (Och för att redan nu slippa kommentarer om saken; Ja, sadlarna ligger bra på honom, utprovade för just honom båda två.) Han tycker verkligen att det är roligt, och han bjuder på sin skönhet till hundra procent. Han går i så naturlig och härlig form barbacka, han bär sig helt annorlunda. Väldigt härlig känsla, måste jag säga!






var tvungen att ta ett pyttelitet skutt också, haha!

1 1 / 7 - 1 0   -   U e r i t t   +   B a r b a c k a
Red som sagt ut med Jossan på morgonen, och det gick bra, inte så mycket att säga. På kvällen sen hade inte jag tänkt att rida, men Jossan var fast besluten att jag också skulle rida barbacka, så det fick bli så. Borde inte gjort det egentligen, varken jag eller Nico kunde hålla fokus, så det gjorde nog mer skada än nytta. Nico bet mig dessutom i fingret, första gången någonsin, och han satsade stenhårt. Trodde nästan att nageln skulle åka av där en stund, men jag kom loss, haha. Han var ganska loj att rida, men lyssnade ändå ganska bra. Red på stång först, och sen i halsring.


Börjar med en tykbild på Nico, haha. Jag låter honom alltid springa ifrån mig om han inte vill/förstår/känner sig trygg med uppgiften jag ger honom, för att han inte ska tycka att det är jobbigt och tråkigt allting. Men grejen är att han är så nyfiken så att han vill gärna ändå, även om han inte förstår, då ställer han sig såhär jättelångt bort och ser lite korkad men glad ut, haha.


Gav honom samma kommando igen, men då tyckte han att det fick vara nog, så galopperade han bort till hörnet och stod där och surade en stund, innan han ångrade sig och kom tillbaka. Han har samma humör som mig, jag brukar också gå iväg och sura när jag inte förstår, haha.


Jag frågade om han ville komma tillbaka, (tvingar honom aldrig om han springer iväg, utan bjuder in honom och hoppas på att han själv vill komma till mig), och han kom in till mig och var gosig en stund, haha. Han är INTE hästen som vill stå och mysa, men han är väldigt fjäskig, så när han inte riktigt förstår vad han ska göra när han kommer tillbaka så testar han att mysa lite istället.


Och upp med den där ryttaren igen. Tog bort grimskaften till grimman och red i halsringen istället, och han kändes faktiskt fin. Det var ju väldigt, väldigt längesen som jag red utan utrustning så, så jag är väldigt nöjd ändå, även om han smet förbi hindret ett par gånger.


Och landningen. Tycker det är så kul att Jossan ser ut att glömma att hon galopperar barbacka på en skitpigg häst, och helt riktar fokuset mot om Klara ska sitta kvar eller ej, haha.


Ber Nico att stå still och lägger mig och vilar lite, eftersom att Jossan inte tröttnat på att rida i regnet än. Det var direkt efter den här bilden som han bet mig, för jag sträckte fram handen och hälsade, men han hade helt andra planer. Så kan det gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0