14/2-10-canter, vallning och släpa saker

Idag är det alla hjärtans dag, och självfallet har jag spenderat den med hästen med stort H, Nico alltså! Johan ringde och väcktre mig på morgonen, och jag sadlade på min ädla springare och red iväg mot Laday. Väl framme på travbanan så cantrade jag två varv, och efter det körde vi på med en friskare galopp på rakan. När vi sen kom fram till själva gården så ville Johan att jag skulle motionera åringarna lite, så jag och Nico körde ett race med dem i hagen, de tyckte nog att det var lite läskigt i början, men sen gick det allt bra! Haha, Johan och hans ideer alltså! När Nico var lite trött och flåsig så klättrade Johan upp på vinden och rotade fram en gammal loksele, som vi med lite kämparglöd lyckades passa in på Nico. (Samma sele har jag suttit och putsat i FYRA timmar. Den var... lortig. Och det fanns larver i den.) Vi tömkörde honom lite, och det gick fint, så vi hängde lite snören och skrammel bakom honom, och det gick bra det med, så vi hängde på en järnsak ibak (självfallet hade den väl ett namn, men jag vet inte vad en sån kallas) och lät honom släpa den. Inga problem det heller, så imorgon när jag kommer hem från travet blir det till att sätta honom i vagn. Ser fram emot det jättemycket, ska bli riktigt skoj att kunna köra honom också! Nico får sova hos Johan inatt, känns lite konstigt, men jag vet ju att han har det bra, så det är lugnt. Han sover på lösdriften med fölen, så de lär väl leva loppan kan jag tro, haha! Kul för honom att få busa lite, de här hemma är ju lite lugnare. Har tyvärr ingen bild med selen och det där på, men det blir en meningslös stallbild igen!



Chillen var ju för söt förut också, när han insåg att inte Nico var hemma när det blev middag. Då blev han en liten fjäskis, så han och Dianne stod och mös och åt, haha! Han gillade nog halmen också, syns att han har legat ned under natten, vilket glädjer mig, för Mia sa ju att han brukar få liggsår lätt, så därför fick han lite extra halm, och han tyckte nog att det var kanon, haha!
 


Kommentarer
Postat av: Mia

Naaw vad mysigt för "lilla" Chillen <3

2010-02-15 @ 11:36:35
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha såg inte snaggningen förens 4 gången jag kollade på bilden XD

2010-02-15 @ 11:53:53
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Mia

sv: jag vet ^^

2010-02-15 @ 19:32:43
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Stina

Vill du att jag ska gör reklam för din blogg isåfall kontakta mig [email protected] :)

2010-02-18 @ 14:03:22
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0