Sadelkammaren

Nu när sadelkammaren i stort sett är färdig, så tänkte jag visa lite bilder. Det är fortfarande målning kvar, och jag har inga lås på skåpsdörrarna, så man kan ju inte stänga dem helt, men jag har i alla fall flyttat in. Jag skulle vilja ha golvmatta över betongen, men det får bli ett senare kapitel.


Halva sadelkammaren, vänstersidan från stallet sett. (Dörren ut till stallet är inte med i bild, men den är till vänster.) På väggen förvarar jag hjälptyglar och bett, samt kapson och longerlina. I hängkorgen rakt fram har jag benskydd, och i skåpet närmast är sadlarna, i det längst bort är mina saker.

 


Sadelskåpet. Som sagt är det inte färdigmålat, och dessutom så tror jag att vi ska flytta de nedersta sadelhängarna en bit upp, så vi får plats med två till längst ner. Det är dock ett riktigt projekt att borra i den där väggen kan jag garantera! Till höger har jag åtta tränshängare, men som ni ser har jag lite för många träns, haha!

 


Översta hyllan i mitt skåp. Här har jag mina egna saker, dvs hjälmar, västar och vantar, och så förvarar jag täcken där uppe också.

 


Mittenhyllan i skåpet. I de vita lådorna har jag isärplockade träns i den ena, och paddar till lindorna i den andra. På dem har jag stora ICA-kassar som jag packar i om vi ska någonstans. Sen längst till vänster har jag putsgrejor och regnkläder, bakom regnkläderna har jag reflexar och lindor. I de rosa korgarna har jag småplock i den ena, och flugskydd i den andra, luvor och sådär alltså. Sen är det som ni ser allroundschabraken till vänster, och dressyrschabraken till höger. Framför där har jag handdukar, som jag använder som viskassycken under schabraken.

 


Bottenhyllan. Här har jag (som ni ser) mina stövlar. Bakre raden från vänster; Vinterstövlar från Jacson, Steeds gummistövlar, Mountain High Rider, MH Supreme High Rider, Brogini 3000 JW. På raden framför har jag och mamma våra vinterkängor och så ligger mina chaps där. De rosa korgarna är tomma, och i ryktlådan har jag borstar som jag använder, i påsen har jag borstar som jag inte använder. Sen är det ju stövellådorna som står längst till höger.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ellen a

oj, vad många stövlar ;D

2010-08-01 @ 21:08:39
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/
Postat av: Hannah

Woow.. du äger mer än vad jag gör xD

2010-08-01 @ 22:54:24
URL: http://hannahsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Olivia

ge mig ditt stall xd jag får inte plats med ngt ! (a)

2010-08-01 @ 23:06:37
Postat av: Anonym

fin blogg, ska vi följa varandra på bloglovin?:)

2010-08-02 @ 09:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0