29/8-10 - uteritt och ordentligt bad

Tänkte rida Nico på stubben, men det var alldeles för blött, så vi red runt Månslunda istället. Kan säga att jag var ganska nära på att flyga av ett par gånger, haha! Han var minst sagt tokig, pigg så in i bomben. Han skötte sig i alla fall och i andra galoppen så var han helt underbar att sitta på, har aldrig upplevt att han tagit så mycket stöd på bettet förut, inte så ärligt, så det var en härlig galopp så att säga! När vi kom hem var lilleman svettig och dessutom såg han ut som något som just kommit upp ur marken, en lerklump typ. Har inte duschat manen ordentligt på hela sommaren typ, eftersom att han har haft stubb. Den var sådär äcklig och svart i roten, riktigt riktigt fet, för att inte tala om pannluggen! Nico tycker dock inte att det är så himla kul att duscha, speciellt inte manen och pannluggen, så det var ett projekt i sig. Blev lite bättre i alla fall, men jag tror att jag måste duscha manen och luggen igen, för fettet löste inte riktigt upp sig, har ju inget jättevarmt vatten direkt. Får prova med diskmedel eller något, har ni något tips på något riktigt riktigt fettlösande?


Så vit vill jag att pannluggen ska vara! Där var den inte ens tvättad, han var renligare förra året. Som bonus får ni en bild på min feta och älskvärda katt som oftast gör mig sällskap i stallet. Han gillar att hjälpa till, och oftast så brukar han passa kaninen medan jag pysslar.


Kommentarer
Postat av: Natalie

hej såg att lisa hade fått bilder av dig från grästorp =) fotade du mycket folk? :D

2010-08-30 @ 20:14:29
URL: http://absolutnathly.blogg.se/
Postat av: julia andersson

hej!

kom på ett annat sätt att pröva hjälmen. Du kan ju mäta på insidan av hjälmen (: så kan jag mäta mitt huvud och kolla om det passar.

2010-08-30 @ 21:37:15
URL: http://juliassaker.blogg.se/
Postat av: Frida

Fettot <3

2010-08-30 @ 22:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0