13/8-10 - Skentur x2

Eftersom att jag ska rida ardennergalopp på Pilo igen, så var jag iväg och tränade honom idag. Igår och i förrgår också, men det hände inget speciellt då så jag hoppade över att skriva om det. Han har varit lite bockig i veckan, och idag så skenade han på rakbanan efter att jag mött Roger när han körde en av starthästarna. Jag kom i obalans och tappade stigbyglarna när han bockade, och han blev rädd när de slog mot magen på honom, så då gick det ännu snabbare. Hur som helst så satt jag kvar och fick stopp på honom efter några hundra meter, så ingen skada skedd, lite svettig och skakig bara.

Jag och Pilo - Mia och Pilos pappa Piraten på förra tävlingen.

 

Innan jag gav mig iväg med Pilo hade Roger frågat om jag kunde rida en av hans starthästar, och självklart sa jag ja, jag vet ju att hon är snäll och jag hade ändå inget bättre för mig. Sagt och gjort, jag sadlade på henne och travade rakan, sedan tre varv i vänster varv, skrittpaus och tre var i höger varv. Hon kändes jättefin verkligen, så det var en ren fröjd! När jag tagit en skrittpaus efter högervarven så var hon dock jättehetsig helt plötsligt, och jag förstod inte varför, men jag fick snart veta. En älg brakade omkring inne i skogen precis bredvid henne, och skenturen var ett faktum. Hon satte världens fart och jag försökte såklart få stopp på henne, men hon var helt blockerad och bara sprang. Jag var lite orolig för svängen, men jag fick verkligen inte stopp på henne, och hoppades för allt jag var värd att hon skulle klara svängen, men det gjorde hon inte. Vi gick omkull i svängen och jag flög med huvudet före i marken, hon ramlade och la sig åt andra hållet. Innan jag hann fatta vad som hänt hade hon dock rest sig och dragit till skogs, så det var bara att ringa Johan, och sen gav vi oss ut för att leta. Just då kände jag ingenting, men antagligen har jag fått hjärnskakning, så vi får se om jag kan rida Pilo i galoppen... Vi hittade i alla fall märren, och hon var oskadd som tur var, fina gumman, det var verkligen inte hennes fel, för hon är hur snäll som helst! Johan berättade att Mia tydligen också fått sig en tur när den bruna fick syn på en älg. Nåja, huvudsaken är att ingen av oss skadade oss mycket!

 


Mia och den bruna i Juli. (Vi vet inte riktigt hennes namn, där av "den bruna")

 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Så fin bild =d

2010-08-16 @ 11:12:17
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: ellen

Vad fin blogg du har :D

Vilka jättefina hästar :D

2010-08-16 @ 11:48:59
URL: http://jagellens.blogg.se/
Postat av: Ulle

Herre gud!! Tur att det gick så bra som det ändå gjorde...

2010-08-16 @ 17:52:23
URL: http://livetitun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0