12/8-10 - Dressyr i hoppsadel

Tycker aldrig att jag kan säga att jag ridit dressyr när jag rider i hoppsadeln, men det var ju inte markarbete heller, för jag hade inga bommar eller småhinder. Nico var både superpigg och lat på samma gång, han exploderade i varenda galoppfattning, och det var ganska svårt att korta upp honom, men samtidigt blev han superlat när man väl kom åt honom, men det beror ju på att jag inte ridit honom så mycket nu, så kondisen är inte på topp, men humöret är. Han blev väldigt hängig i handen, så jag försökte rida mycket övergångar och så, red serpentinerna från LC-programmet, de med skrittavbrott i mitten, och det funkade ganska bra. Red lite fram och bakdelsvändningar också, och lite skänkelvikningar, men han var inte så uppmärksam. Ridmässigt var det inget vidare pass, men jag höll mig glad ändå, så det var ändå lyckat. Jag lekte lite med honom från marken också, och det var första gången jag lekte löst på Myra, men han var duktig och stannade hos mig trots att det är öppna fält runt om och det är hästar lite här och var, så det var också bra! Vi träffade en motorcykel på vägen dit också, men Nico höll sig ganska lugn, så det var skönt! Motorcykeln körde väldigt lugnt och bra förbi också, så det underlättade ju!



Behöver verkligen börja träna för tränare igen, jag har legat av mig något fruktansvärt i ridningen! Jag är ju dock väldigt begränsad, eftersom att jag inte har körkort och kan köra själv, för mamma kan inte köra med släp, och pappa kör helst inte häst, han tycker inte att det är så höjdarroligt direkt. Ska höra lite med farfar, annars får jag börja träna för Elisabeth eller något, för dit kan jag ju rida, tar ju dock nästan en timma om man ska skritta och ta det lugnt, men då är han ju uppvärmd i alla fall, och skritta av får han det också.. Vi får se lite hur jag gör helt enkelt. (Något måste ju göras, kolla den sitsen!)


Kommentarer
Postat av: vendela

fin blogg,ska vi följa varann via bloglovin? :)

2010-08-13 @ 11:40:59
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

haha usch för att rida dressyr i hoppsadel asså ;P

2010-08-13 @ 21:46:42
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Gud vad söt ponny =)

2010-08-16 @ 09:39:04
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah
Postat av: Matilda

Fina ni är =D

2010-08-16 @ 11:12:34
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gullig ponny :D

Har frågestund på bloggen, släng gärna in nån fråga där :D

/Lovisa

2010-08-18 @ 19:16:38
URL: http://loviisaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0