9/4-10-busridning, med akademisk inspiration

Köpte en stång när jag var på Ullared, och bestämde mig för att prova den lite på grusvägen i skogen bara, och helt plötsligt kom Mia. Nico gick förvånandsvärt bra på den, bara det att jag inte är van vid att rida på stångbett, så jag tyckte det var lite obehagligt innan jag visste riktigt hur skarpt dess inverkan var och så vidare. Inget tjaffs om att jag stoppat ett skarpare bett i munnen på honom trots att jag är emot uppbetsling, det här är ett bett jag rider på med långa tyglar och utan nosgrimma, för att direkt upptäcka om han inte trivs. Ska senare kombinera det med en kapson också. Han gick och sög på bettet och tyckte nog att det var helt okej, vad jag förstår på Premilla så har han gått på lite sånt innan? Kan ha missförstått, men jag tror det. Han har gått på något som heter Myler C3, vilket är en stång, som Premilla sa att han trivs bäst på. Jag kommer inte sitta och harva på det här bettet, utan bara rida på det när jag känner att han verkligen är med mig. Nu till bilderna!










Den här bilden är bara sjuk, Nico attackerade Mia i full galopp, haha!
Han springer ju till folk som sitter ner, och hon satte sig på huk och fotade,
behöver jag säga att jag trodde att han skulle springa över henne?!
(Det skulle han dock aldrig göra, men ändå!)












 


Kommentarer
Postat av: carro

Jättefina bilder!! =D

2010-04-13 @ 20:16:24
URL: http://lovelyfreak.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

2010-04-14 @ 19:28:18
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Mia

Gillar den uppställda bilden av honom vi får ta sådana på alla hästarna i sommar :D

2010-04-15 @ 18:03:58
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Frida

HAHAH! på den bilden där du ligger på hans rygg ser det ut som du har kissat på honom :)

2010-04-18 @ 14:29:40
Postat av: Sophie

Bara för att din häst är så jäkla fin!!! Det är ju sjukt :O

2010-04-20 @ 21:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0