14/4-10-Johanträning med Emma

Emma ringde och undrade om jag kände för att ta hennes plats på Johanträningen, eftersom att hennes häst var svullen, men jag nappade inte riktigt. Var omotiverad och ingen kunde köra, men jag lyckades tjata på Emma så hon red honom istället. Fick ganska många småfula kommentarer om honom och så vidare, vilket jag för det första tyckte var jävligt onödigt rent ut sagt, eftersom att det var av folk som jag ändå känner lite så. Jag tyckte att Emma gjorde det bra, han ÄR inte lätt att bara sitta upp på, han är mycket större att rida än vad folk tror och kan föreställa sig. Det är en sak att sitta upp när jag som känner honom har ridit honom först, men att göra som Emma och sitta upp och rida honom på träningen utan att ha suttit på honom förut tyckte jag var starkt gjort ändå! Han är lite svår med nya, Sarah gjorde det också bra på centimeterhoppningen, men i övrigt är det inte direkt någon som lyckats sitta upp och rida honom snyggt första gången, och så är det ju lite med alla hästar, men jag uppfattar honom som snäppet värre faktiskt. Tror det beror på att man inte kan ta tag i munnen på honom, för då blir han grinig med en gång, så det gäller att man verkligen rider fram honom, vilket jag också har problem med fortfarande. Tog det som miljöträning, det var bra att han fick bli lastad två gånger, åka dit och hem, ridas av en ny och hoppa bland andra hästar, tyckte att det bara var positivt med resan, oavsett det ridmässiga resultatet enligt Emma, haha! :) Tack Emma! <3




 


Kommentarer
Postat av: fannyisaksson

Åh jag förstår mig inte på folk som måste klaga... kan tänka mig hur ovant det är både för ryttaren och hästen med en ny partner, men det är nog jätte bra för båda att prova på det :) <3

2010-04-17 @ 13:28:18
URL: http://fannyisaksson.blogspot.com
Postat av: Boråsryttaren

Hoppas du får en bra dag :)

// http://borasryttaren.blogg.se

2010-04-18 @ 09:04:23
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0