11/4-10-Uteritt+hoppning

Försöker sammanfatta lite nu igen, som vanligt alltså! Minns att jag och Mia red ut, hon lånade Wanda. När vi kom tillbaka ville jag hoppa lite, gick väl sådär, fick liksom ingen kontroll på honom, han lyssnade varken framåt eller tillbaka, så vi kom bara fel hela tiden. Men bilderna blev ju i alla fall snygga, haha! Och det var faktiskt skönt att få hoppa efter centimeterhoppningen och känna att han i alla fall inte stannade, för det gjorde han verkligen inte. Han suger tag bra i hindren, men det blir mer att han rusar än att han taxerar. Något att jobba på, alltså! (Tips på övningar?)


Har verkligen försökt ta till mig av tipsen om mina armar över
hindret, och det känns verkligen bättre nu med balansen och så,
tack så mycket toppentjejer! :)




(Kom igen, FÖRSÖKT ta till mig sa jag! ;)







 


Kommentarer
Postat av: AnKi

Det var stor skillnad på sitsen på de här bilderna och de andra =)



Hur funkar han att löshoppa? Det brukar ju vara ganska bra för hästar som inte taxerar så bra, då får de chansen att hitta avsprångspunkten själva utan att ha en ryttare att tänka på också.

2010-04-17 @ 16:50:05
URL: http://vilsenpannkaka.blogspot.com
Postat av: Ina

måste säga det igen haha din häst är så fin:)

2010-04-21 @ 08:35:31
URL: http://iinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0