8/11-09-banan

Idag red jag Nico till banan och tränade galoppfattningar, vill inte behöva sitta med sporrar för att han ska vara pigg och allert, så jag tränade skritt-galopp-skritt-trav-galopp-skritt-trav-skritt-galopp och så vidare. I slutet lyssnade han bra och var lyhörd, min fina gosse. Han skötte sig faktiskt väldigt bra tycker jag, men det var ingen power i honom. Han var väldigt framåt, men det kändes inte som att motorn funkade ordentligt. Nåja, alla har dåliga dagar! På kvällen tyckte jag att han såg så mysig ut i sin box, så jag slängde mig upp (tro det eller ej, men jag gjorde det smidigt) och mös lite. På skoj tänkte jag prova att rygga, och tro det eller ej igen, så funkade det! Jag blev överlycklig, och ville prova sidförande också, och han visade tydligt att han tänkte åt sidan, även om han bara tog något halvt steg, så är det en början! Ska jobba mer med träning från marken och lite ridning i halsring osv nu när det är mörkt jämt, för det räcker med stallplanen, jag får ju plats där för så "långsam" träning, och där har jag bra lampa också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0