6/5-09-skogen+banan

Dagens ridpass spenderades först i skogen, en kort runda, men Myggan var inte på humör, så vi stack hem. Jag och Nico-Pico slipade lite på banan, han fick ett nytt bett också som han trivdes kanonbra på! Har haft 12,5 förut, och ganska tjocka är dom, det var ju Dimens gamla, men nu köpte jag ett 11,5 som var väldigt tunnt, 10-12mm tror jag, tredelat. Han var mycket lugnare i munnen, tror de andra tog för stor plats i lanerna på honom. Hursomhelst, red lite öppna i traven, vilket han svarar ganska så bra på redan, och så tränade vi lite på arbetsgaloppen, han vill gärna springa iväg i ett högre temo=han lutar inåt, men det gick faktiskt bra, man får ju ta korta pass så han orkar bara.

Till de lite tråkigare nyheterna så fick både Special Goal och Novadime somna in, mina två småkillar. Men även det är livets gång, och jag känner mig ganska lättad. I alla fall över Novadime, för han led verkligen länge. Special Goals fall irriterar mig mer, eftersom att det berodde på veterinärfel vid kastrering, men, det är lätt att tänka på sånt, men man måste försöka se frammåt istället, hur fruktansvärt det än är. Vila i frid mina små toffsar! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0