21/5-09-hopp & lek igen!

Ännu en hopp och lek dag! Jag fullkomligt älskar det! Har dock ridit med bett två dagar i rad = inte uppskattat. Han gillar verkligen inte bett, ens om han får helt långa tyglar. Nåja, imorgon blir det ju BB eller repgrimma såklart! Känns säkrare med bettet bara när lilla Jossan rider, ifall han hittar på något. Idag hoppade dock inte Jossan, för han blev aaalldeles för pigg! Taggar till tusen vill jag lova! Hoppade typ 60 idag också, utan chaps dock, men det gick bra. Tycker att min hoppsits blivit så jäkla mycket bättre på sista tiden. Klapp på axeln! Nico gick faktiskt ganska bra idag också, även om han inte riktigt trivs med bett i munnen. Tycker det är konstigt, ska nog kolla upp det. Han kanske har problem med den där spruckna tanden trots allt. Hursomhelst, ska kanske prova ett odelat bett också. Han bockade endel också den token, men det är mest kul, för det är sånna löjliga bocksprång, som gör att jag inte kan låta bli att säga 'vill du få av mig får du nog kämpa hårdare än så lilla vän!' Han är så söt! Josefin galopperade också, som sagt, han var ganska pigg! Hahah, nåja! Han landade fint i högergaloppen ett par gånger utan att korsa i alla fall, och det är skoj!!!

Foto:Bengt Fjällborg
Finns inget dåligt väder sa Patricia och lurade ut oss i ösregnet.

Foto:Bengt Fjällborg
Början till skänkelvikning, om ni tycker det ser mysko ut.

Foto:Bengt Fjällborg
Hopphopp! Ser löjligt ut med staket runt, men jag orkade inte
hoppa av och flytta ut det lilla hindret.

Foto:Bengt Fjällborg
Och en gång till! Lite mer eftergift skulle han ju haft dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0