14/5-09-hopp,lek och bus!

Torsdagen lät jag bestå av bara roliga saker, om vi bortser ifrån maskmedlet som inte var så poppis, men det fick ju gå det också. På förmiddagen så lekte jag, mamma och Nico i lilla hagen, vi hade dökul alla tre, jag och mamma skrattade så vi tjöt, och Nico han skuttade glatt efter. Vi hoppade lite, eller ja, om man kan kalla det hopp, var ju bara 60cm eller något sånt. Det gick i alla fall till så att jag sprang och hoppade över, och så kom Nico och gjorde det samma ett par meter bakom, mycket uppskattat av den lilla knorten. Mamma provade också, och det gick bra det också, fast Nico stannade innan hindret och bet tag i bommen, la den försiktigt på marken och travade vidare efter mamma, det var lite sött! Vi lekte lite med den röda bollen också, fast det var inte lika kul. På kvällen så var jag och mamma ute i skogen och gjorde iordning ett nedfallet träd till ett hinder, så senare när jag red ut med Josefine hoppade jag det en gång i trav och en gång i galopp, inga problem! Det enda som är ett problem är sadeln, jag får inget stöd alls av den för den är så löjligt stor för mig, menmen, jag får stå ut ett tag och köpa en ny senare.

Foto:Klara Hansson Zettersten
Kan inte sluta skratta åt bilden, å andra sidan kunde
jag ju inte sluta skratta då heller, så.

Foto:Klara Hansson Zettersten
Kan inte sluta skratta åt den här heller, han är så nöjd
så fort han klarar något, även det minsta av alla hinder!

Foto:Klara Hansson Zettersten
Urhästen Urax var det ja.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0