Sammanfattning av helgen

Jag ber om ursäkt för extremt dålig uppdatering, men jag har verkligen inte varit på humör! I lördags var Bettan här och provred Nico, gick väl ganska bra, så vi får se hur det går med det. Sen på söndagen så red jag själv, han var totalt underbar för övrigt, bortsett från när han låtsades att en vattenpöl vi går igenom varje ridpass var döfarlig. Nåja, vi kom över till sist. Övade lite övergångar mellan arbetstrav och ökad trav, en ökning tyckte jag att vi fick till så jäkla bra, kändes kanon! Tränade även lite på galoppen, han drar ju lätt iväg och blir lång, dels för att han inte orkar, och för att jag inte orkar sitta ihop honom ordentligt, men det gick faktiskt bra!

Sen till det tråkiga. Jag lovade ju att berätta lite om alla i stallet, men på söndag eftermiddag så åkte en kär medlem i gänget, Northern Laday. Han flyttade upp norr om Stockholm, men den nya ägaren verkade bra. Kanske inte jättekunnig, men han gillar Nore mycket och ska ha honom hos någon tränare som hjälper honom. Trodde inte att jag skulle ta det så hårt, men jag var faktiskt jätteledsen när jag lastat på honom på lastbilen, tänk att man fäster sig så utan att man ens märker det! Sen var det väl lite speciellt också, för när han kom var han som många vet misshandlad, och jag vägrade hantera honom, så det fick Mia göra. Sen när hon åkte till indien så hade jag ju inte mycket att välja på, och i början körde han med mig så mycket som han kunde. Men nu när han skulle åka, så gick han bara på lastbilen på hängande grimskaft, inga problem. Helt otroligt, han är så duktig! Håller tummarna för att han får en värdig chans den här gången, han är ju trots allt bara fyra år. Lycka till Nore vännen! <3


En liten bild på hästen som håller Nico sällskap i alla fall, Dianne Hall heter hon,
tror jag. De är så sjukligt söta tillsammans, ett riktigt radarpar!
 
 


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

vilken söt :D

2009-12-08 @ 18:25:29
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: jenny

vilken sötnos!

2009-12-11 @ 00:07:31
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0