Detta eviga mörker...!

Jag blir så himla trött, vill så gärna ut och träna med lilleman, men det är ALLTID mörkt. Jag pendlar ju till skolan, så det är mörkt när jag åker, och mörkt när jag kommer hem. Inte alls roligt vill jag lova! Men jag tänkte införskaffa en pannlampa och inleda kampen mot mörkrädslan, för såhär kan jag ju inte ha det hela livet i vilket fall som helst!

När jag kom hem i förrgår så var jag också lite småtjurig, det var mörkt och det hade dessutom varit jobbigt i skolan, så jag klickade hem lite julklappar till mig själv från Hööks. Ta en titt på mitt kollage därifrån, så får ni en hint om några av grejorna! Väntar med spänning, haha!

Igår red jag två pass, ett i skolan och ett på ridskolan. I skolan red jag Saci, (uttalas Sassi, inte Sacki, ett sto alltså) och det gick jättebra! Verkligen en supertrevlig häst, ville ta med henne hem! Något seg dock, men inte så att det störde, för hon var väldigt mjuk och lyhörd så sett. Red dressyr för Sten, som för övrigt är en av de i särklass bästa jag ridit för, tycker att han är toppen! Finns bara en som smiter in före, och det är Anna, som jag red för senare på kvällen. Red Ronja som vanligt, markarbete. Lyckades komma ihåg alla "hinder" i ordning, och hela gruppen stog stumma av förvåning, haha! Tycker så mycket om lilla ronja, hon är trevlig!

Foto:Daniel Marklund, MMarklund @ bilddagboken.se
En gammal bild som den gode Daniel Marklund tog på mig
och Ronja någon gång när han var snäll och följde med
mig till LRK. Snart två år sedan, tiden går så fort!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0