27/12-09 - Barbacka i snön

Idag red jag för första gången på tre veckor, det var så dags nu tyckte jag. Nico var helt underbar och bjöd verkligen på sig själv fullt ut, det verkar som att han älskar snön! Skrittade först i kanske 20 minuter, och han skötte sig kanon, i början var han lite tjaffsig, men han jobbade upp sig bra när han väl slappnade av. Sen joggade jag honom lite lätt i kanske 5-10 minuter, och jäklar vilka benlyft och ett sånt påskjut han får i den djupa snön! Underbart! Avslutade med något varv i galopp, var tvungen att vara sådär barnslig som när man var liten och bara släppa tyglarna och sträcka ut armarna, för han var så härlig! Han brallade endel, men bara för att han tyckte att det var skoj. Hoppade av och lekte lite med honom det sista, det var nog mest poppis! Vi hade lite kapplöpning, inte helt fel tyckte Nico! Jag vann dock hela tiden, eftersom att han vet att han inte får springa om mig, hahah, lite handikap måste man ha om man inte är så snabb! Det finns ingen härligare känsla än att ha en häst som galopperar efter eller vid sidan av en, det är helt obeskrivligt! Fina Nico! <3

Foto:Klara Hansson Zettersten
Bästa Nico, så söt så söt! <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0