17/8-09-löshoppning

Nico har haft några dagars vila, och idag fick han löshoppa, han favorit, hahah! Vi fick hit en ny häst idag också, Julia Palema heter hon, och Mia ska rida henne tills hon ska till Indien. Mest en kul grej sådär, så vi kan rida tillsammans och så. Hursomhelst, det gick bra för dem båda, Nico hoppade 1 meter tror jag, och Julia 80cm, så det var lyckat!

foto:klara hansson zettersten
Uppvärmning på 80 cm tror jag, är inte helt säker.
Nico har sina nya fina skydd!

foto:klara hansson zettersten
Och så den bästa bilden vi fick på 1m, kamerans batteri stendog.
Nico var i varje fall väldigt duktig, och supertaggad! Han tycker att det
är så skoj! Och direkt efter hindret springer han ut ur passagen och fram
till mig som fotar, han vill höra hur duktig han varit, hahah!

foto:klara hansson zettersten
Och Julia på 80cm, syns att hon är väldigt "grön", men jag tror säkert att
hon kan bli duktig med rätt och envis träning! Hur det än är så är hon mysig!

foto:klara hansson zettersten
Lillan travar på så stolt och fint, hahah! Ladugården ibak är inte lika fin,
men imorgon kommer snickaren och lyfter hela gården. Lilla ladan ska få
nytt tak, precis som lilla huset som hör ihop med den, och stora ladan ska
få bli till stall, äntligen!
 

Kommentarer
Postat av: Rubi

Hur stor är Julia? 80 cm hindret ser ju pyttelitet ut när hon hoppar haha :P

2009-08-17 @ 19:06:21
URL: http://astraochrubi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0