Nemo

f. 2010-06-25
e. Clibberswick Beacher u. Molly ue. Eric v.St. Zwarte Hof
Shetlandsponny - fux - hingst - växer

Stambok; SSS (svenska shetlandssällskapet)

Nemo kom till mig Lördagen den 18/6 2011
Nemo är stallets lilla gangster, vilket man kanske kan förvänta sig av en shettishingst. Till vardags går han under namnen "hingsturslingen" eller "lilleman", personligen föredrar jag det första men jag har blivit nedröstad av min familj som inte tycker att det är snällt.
 
Lille Nemo är innerst inne en snäll kille, men det är mycket hormoner som spökar med honom. Han är lite tricktränad och jag har påbörjat både inkörning och inridning, men det är ju ingen panik med tanke på att han är så ung ännu.
 
Jag har ingen direkt plan med Nemo, han mest går omkring här och är underbart söt och håller de stora hästarna sällskap. Tanken är väl att han ska köras in ordentligt, men det går ganska så trögt. Jag är i varje fall otroligt glad över att ha en sån söt liten maskot!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0